پرسش‌های متداول


شرایط برگزاری دوره‌های جاری (که از پیش برنامه ریزی و آغاز شده‌اند) در وضعیت همه گیری ویروس کرونا به چه نحوی است؟

در ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ همراه با تغییر شرایط گسترش بیماری برگزاری همه کلاس‌های مرکز آموزش‌های عالی تخصصی همراه با کل دانشگاه تهران متوقف شد. قبل از نوروز ۱۳۹۹، همراه با فراخوان برگزاری کلاس‌های مجازی برخی از دوره‌ها با توافق همه دانش پذیران اعلام آمادگی نمودند. مرکز آموزش‌های عالی تخصصی برای آن دسته از دوره‌هایی که همه دانش پذیران آنها موافق برگزاری کلاس‌های آنلاین بودند شرایط برگزاری را در سامانه وابسته به دانشگاه تهران برنامه ریزی و اجرا نموده است.

 

کلید واژه ها: کرونا برگزاری کلاس ها

در شرایط قرنطینه متأثر از همه گیری ویروس کرونا برگزاری دوره‌های جدید به چه شکل خواهد بود؟

دوره‌های جدید برنامه ریزی شده در سال ۱۳۹۹ اعم از دوره‌های MBA کوتاه مدت و یا DBA یکساله با تدابیر اندیشیده شده به صورت آنلاین پوشش داده خواهند شد. در سیستم جدید مدرس هر درس در محل کلاس دانشکده حضور می‌یابد و اقدام به برگزاری کلاس خواهد نمود. با بهره‌گیری از دوربین‌های تخصصی و کارگردان حرفه‌ای که در کلاس حضور دارد به صورت پخش مستقیم از محل کلاس تصویر زنده بر روی یارانه یا گوشی‌های همراه مخاطبان قابل دریافت خواهد بود. در این سیستم که از سوی دفتر آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی طراحی و اجرا خواهد شد با کیفیت بسیار بالایی کلاس پوشش داده می‌شود. امید است که با عادی شدن شرایط و محیا شدن امکان حضور دانش‌پذیران محترم شاهد حضور آن‌ها در محل کلاس‌ها نیز باشیم. بدیهی است در شرایط عادی نیز همچنان تا پایان دوره امکان استفاده از سیستم پخش زنده برای همه دانش پژوهان کلاس فرآهم خواهد بود.

کلید واژه ها: کرونا قرنطینه

در مرکز آموزش‌های عالی و تخصصی پردیس دانشکده‌های فنی چه دوره‌هایی در حوزه مدیریت کسب و کار برگزار می‌شود؟

دانشکده فنی دانشگاه تهران دوره‌های آموزشی آزاد متعددی در حوزه کسب و کار تحت سرپرستی و نظارت مرکز آموزش‌های عالی و تخصصی برگزار می‌نماید. از جمله دوره‌های پر طرفدار این مرکز دوره‌های کوتاه مدت MBA، دوره یکساله DBA با گرایش‌های عمومی و تخصصی به همراه دوره‌های متنوع مدیریت پروژه می‌باشد.

کلید واژه ها: MBA DBA

چه کسانی در دوره های آموزش های عالی و تخصصی ثبت نام می کنند؟

به طور کلی طیف وسیعی از علاقه مندان کسب علم و دانش می‌توانند در دوره‌های دفتر آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران نام نویسی نمایند. در هر دوره باتوجه به نیازمندی‌های آن دوره شرایط ورود تعریف می‌شود. اما عموما مخاطبین دوره‌های مدیریت کسب و کار MBA و DBA فعالین بخش‌های صنعتی و خدماتی می باشند که پس از حضور حرفه ای در محل کار، جهت بروز رسانی اطلاعات و ارتقاع جایگاه شغلی خود نسبت به حضور در چنین دوره‌هایی احساس نیاز می‌کنند. در چنین کلاس‌هایی حضور رهبران و مدیران ارشد و میانی سازمان‌های بزرگ و کوچک کشور فراوان دیده می‌شوند که می‌تواند برای مخاطبین کلاس شبکه سازی ارتباطی مناسبی را فرآهم آورد.

کلید واژه ها: دانش پذیران ثبت نام

چه کسانی در کلاس‌های مختلف دوره‌های آموزشی مرکز آموزش های عالی تخصصی تدریس می کنند؟

ترکیبی از اساتید دانشگاه و فعالین بازار و صنعت! مرکز آموزش‌های عالی و تخصصی پیوسته در تلاش است تا بهترین مدرسین را برای دوره‌های خود انتخاب کرده و کلاس‌های خود را با اطمینان به دست آنها بسپارد. عملاً طیف متنوعی از مدرسین از اساتید دانشگاه تهران، اساتید سایر دانشگاه‌های معتبر، فعالیت و متخصصین بازار، فعالین بازارهای مالی و… به عنوان مدرس در دوره‌های ما مشغولند. تضمین کیفیت تدریس مدرسین با مرکز آموزش‌های عالی و تخصصی است. دانش پذیران ما از کیفیت تدریس اساتید بسیار راضی می‌باشند. در شرایط بسیار نادر در صورت اطمینان از عدم کیفیت تدرسی، کلاس‌ها با اساتید جدید برای دانش پذیران تکرار خواهد شد.

کلید واژه ها: اساتید مدرسین کیفیت تدریس

آیا همه مدرسین دوره ها از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران انتخاب می شوند؟ ‌‌

خیر با توجه به اینکه برای تدریس در دوره‌های تخصصی آزاد علاوه بر تحصیلات آکادمیک به تجارب اجرایی مفید در زمینه تخصصی مورد نظر نیز نیاز می‌باشد لذا علاوه بر اساتید دانشگاه تهران از مدرسین تراز اول خوشنام سازمان‌ها و نهادهای خارج از دانشگاه در حوزه کسب و کار نیز برای تدریس دعوت به عمل می آید.

کلید واژه ها: مدرسین اساتید

برای کلاس‌های آنلاین آیا باید اقدام خاصی صورت گیرد؟

برای دوره‌هایی که به صورت آنلاین پوشش داده می‌شوند نیاز به انجام اقدام ویژه ای نمی‌باشد. مخاطبین با در اختیار داشتن نام کاربری و رمز عبوری که پس از ثبت نام به آنها داده می‌شود می‌توانند به راحتی وارد محیط کلاس آنلاین شوند. لینک ورود به کلاس قبل از هر درس در اختیار دانش‌پژوه قرار خواهد گرفت.

کلید واژه ها: انلاین نام کابری ورود به کلاس

چه سرعت اینترنتی برای پیوستن به کلاس آنلاین لازم است؟

به طور کلی با اینترنت سرعت ۵۱۲ کیلو بایت می‌توان به راحتی از کلاس استفاده نمود. بدیهی است هرچقدر پهنای باند مخاطب بیشتر باشد کیفیت دریافت صدا و تصویر بالاتر خواهد بود. لازم به ذکر است در پخش کلاس از بستر اینترنت ملی استفاده می‌شود و حجم مصرفی برای مخاطب در مقایسه با شبکه بین الملل به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

کلید واژه ها: اینترنت

درصورت قطع شدن اینترنت یا برق یا مشکلات دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بدیهی است مشکلات این چنینی برای دوره‌های آنلاین یک تهدید محسوب می‌شوند اما جای نگرانی وجود ندارد به دلیل اینکه همزمان با کلاس آنلاین ضبط آفلاین کلاس نیز انجام می‌شود و درصورت بروز موارد اینچنینی امکان مشاهده آرشیو ضبط شده کلاس در مدت ۱۴ روز وجود خواهد داشت.

کلید واژه ها: ضبط کلاس مشاهده آرشیو کلاس

آیا اگر مشکلات فنی در حین یا قبل از کلاس بوجود آید واحد پشتیبانی برای رفع آن وجود دارد؟

بله به جهت پیشبینی چنین مواردی و با توجه به تجربیات گذشته، همواره یک نفر مسئول پشتیبانی فنی در کلاس وجود دارد که مخاطبین از طریق پیام در کنترل پنل خود به سرعت می‌توانند با نفر فنی در ارتباط باشند.

کلید واژه ها: مسئول پشتیبانی

آیا محتوای کلاس به صورت فایل قابل دانلود در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت؟

متأسفانه به دلیل نبود قانون‌های کپی رایت قوی در کشور و مباحث حق مالکیت آثار ضبط شده امکان دراختیار قرار دادن دانلود کلاس برای مخاطبان وجود ندارد اما پس از هر روز کلاس تا ۱۴ روز این امکان وجود دارد که محتوای آن مبحث توسط مخاطب مشاهده شود.

چرا تنها ۱۴ روز امکان استفاده از آرشیو وجود دارد؟

وجود آرشیو به منزله توجیهی برای عدم شرکت دانش‌پژوهان در کلاس به صورت آنلاین نمی‌باشد بلکه به عنوان مکملی است تا دانش‌پذیر هم بتواند با حوصله بیشتری در طی هفته مطالب ارائه شده را مرور نماید و هم اینکه در صورت بروز مشکل در پیوستن به کلاس زنده فرصت بازبینی کلاس فرآهم باشد. تجربه نشان داده است که معمولاً به دلیل نبود قید زمانی برای مشاهده محتوای دوره، مشاهده آن از سوی دانش‌پذیران به تعویق افتاده و بعضاً به زمان‌ها نزدیک به انتهای دوره موکول می‌شود و به دلیل پیوستگی مطالب در صورت عدم مطالعه و مشاهده هر هفته کلاس، کارایی هفته‌های بعد نیز دچار ایراد شده و در نتیجه کارایی کل دوره کاهش چشمگیری خواهد یافت. لذا به جهت ایجاد یک ضرورت برای مطالعه و مشاهده محتوای هر هفته کلاس محدودیت زمانی ۱۴ روزه برای مشاهده آرشیو قرار داده شده است که با تست‌های انجام شده این محدودیت در چند دوره شاهد افزایش چشمگیری در میزان مطالعه دانش‌پذیران آنلاین بوده‌ایم.

فرق دوره‌های آموزشی شما با دوره‌های آموزشی دانشکده‌های دیگر (کارآفرینی، اقتصاد، مدیریت، روانشاسی و...) دانشگاه تهران چیست؟  

دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران فراخور شرایط اقدام به برگزاری دوره های آموزشی متنوع می نمایند. علی رغم تشابه اسمی ترکیب دروس و اساتید مختلف در دوره های معرفی شده کاملاً متفاوت است.

در دانشکده فنی دانشگاه تهران فراخور حساسیت های موجود در حوزه اعتبار ۷۰ ساله حساسیت فوق العاده ای بر روی کیفیت دوره ها اعمال می شود. بر خلاف رقبا درآمدحاصل از دوره های MBA و DBA در دانشکده بزرگ فنی تنها کسر کوچکی از هزینه ها را جبران می نماید. از این رو در دوره های MBA و DBA ما کیفیت و رضایت دانش پذیران حرف اول را می زند.

علاوه بر این در دانشکده فنی مسئولیت کلاس ها به موسسات بیرونی واگذار نشده است و تمام مراحل ثبت نام، اجرا و در نهایت صدور گواهی نامه مستقیماً زیر نظر مستقیم این دانشکده انجام می شود. با شرکت در دوره های دانشکده فنی دانشگاه تهران شما با دانشکده فنی طرف حساب هستید نه موسسات بازاریاب و مسئولیت کیفیت آموزش و در نهایت اعتبار گواهینامه با ماست...

کلید واژه ها: اعتبار تفاوت کیفیت

بعد از ثبت نام اولیه در سایت چه موقع باید برای ثبت نام نهایی مراجعه کنیم آیا میتوانیم مدارک ثبت نام نهایی را از طریق واتساپ و یا ایمیل ارسال کنیم و خودمان مراجعه نکنیم؟ ‌‌‌‌‌

بعد از ثبت نام اولیه در سایت همکاران مرکز آموزشهای عالی تخصصی با شما تماس می گیرند و در این خصوص راهنمایی های لازم را خواهند کرد.

اما به طور کلی می توانید مدارک خود را از طریق واتساپ و یا ایمیل نمائید. در صورتی که نیاز به تحویل حضوری مدرک مثل چک اقساط شهریه باشد، آن را در روز شروع دوره و قبل از رفتن به کلاس تحویل مرکز نمائید.

کلید واژه ها: شهریه فرم ثبت نام مدارک

شرایط پرداخت شهریه دوره ها چگونه است؟ ‌‌‌‌‌

ترجیح دانشکده فنی دریافت کل شهریه بصورت یکجا قبل از شروع دوره می‌باشد. در این صورت داوطلب می‌تواند از تخفیف‌های مصوب بهره مند شود.

در غیر این صورت داوطلبین می‌توانند یک‌سوم شهریه دوره را در هنگام ثبت نام نهایی پرداخت نمایند. دو سوم باقیمانده شهریه را نیز می‌توان در سه قسط مساوی به صورت هر دو ماه یک چک پرداخت نمایند.

کلید واژه ها: شهریه شرایط پرداخت اقساط

در صورتی که سوال یا مشکلی در مورد دوره‌ها داشتیم با چه شماره تلفن با چه کسانی می‌توانیم تماس بگیریم؟ ‌‌‌‌‌

از زمان اقدام به ثبت نام اولیه یا پایان دوره آموزشی و اخذ گواهینامه می‌توانید سوالات، انتقادات و یا پیشنهادات خود را با شماره تلفن‌های ۶۱۱۱۹۸۲۰ - ۶۱۱۱۹۸۲۴ - ۸۸۰۱۲۹۲۹ و یا ایمیل oatp@ut.ac.ir با آقایان یوسف نوروزپور و نیکزاد تقی خانی کارشناسان مرکز مطرح فرمائید.
 

  • برای آشنایی با پرسنل مرکز آموزش‌های عالی تخصصی اینجا را کلیک کنید.
  • برای رفتن به صفحه تماس با ما اینجا را کلیک کنید.

کلید واژه ها: تماس با ما رپاسخ به سئوالات

کلاس‌های MBA و DBA مرکز آموزش‌های عالی تخصصی در چه روزهایی برگزار می‌شود؟

زمان و روز کلاس‌ها برای دوره‌های مختلف متفاوت است اما با این حال کلاس‌های MBA و DBA عموماً در روزهای ۵ شنبه برگزار می‌شود. در صورت نیاز به کلاس‌های تکمیلی، با هماهنگی دانش پذیران، امکان برگزاری کلاس در روزهای هفته و یا جمعه نیز می‌باشد.

کلید واژه ها: روزهای برگزاری روزهای هفته ساعات برگزاری

آیا شرکت در همه کلاس‌ها الزامی است؟ چقدر غیبت در کلاس‌ها مجاز است؟ ‌‌‌

بله شرکت در کلیه کلاس‌ها الزامی است و دانش پذیر حداکثر تا ۲۰ % ساعات هر درس مجاز به غیبت می‌باشد در غیر این صورت از شرکت در کلاس‌های آن درس و امتحان محروم خواهد شد و دروس مورد نظر را باید در دوره آتی با پرداخت شهریه درس تکرار نماید

کلید واژه ها: غیبت شرکت در کلاس

نحوه ارزیابی از دانش پذیران در هر یک از کلاس‌های درس چگونه است؟

ارزیابی از اختیارات مدرسین می‌باشد و بر حسب نظر ایشان ممکن هست ارزیابی کلاسی، تکالیف، انجام پروژه، آزمون حضوری، آزمون در منزل و یا ترکیبی از ارزیابی‌های مذکور ملاک اعلام نمره برای دانش پذیران باشد.

کلید واژه ها: ارزیابی امتحان پروژه تکالیف

اعتبار مدارک صادر شده از سوی مرکز آموزش‌های عالی و تخصصی چگونه است؟

مدارک صادر شده از سوی مرکز آموزش‌های عالی تخصصی از سوی مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه تهران صادر می‌شود و عملاً مدرک رسمی دانشگاه تهران است. مدارک صادر شده همگی هولوگرام دار و همراه کد رهگیری می‌باشند. لازم به تاکید است که مدارک صادر شده همگی دو زبانه و بی نیاز از ترجمه رسمی و یا غیر رسمی می‌باشند.

کلید واژه ها: گواهینامه مدرک اعتبار

در گواهینامه‌های پایان دوره مرکز آموزش‌های عالی تخصصی چه مواردی ذکر شده است؟

در گواهینامه‌های پایان دوره اطلاعات شناسایی دانش پذیر (نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد و شماره ملی) به همراه اطلاعات دوره گذرانده شده (نام دوره، طول دوره، زمان شروع) درج می‌شود. موارد فوق همگی به دو زبان فارسی و انگلیسی درج می‌شوند و دانش پذیر عملاً از ترجمه رسمی آن بی نیاز است.

علاوه بر تمام موارد فوق، مدارک رسمی دانشگاه تهران جهت قابلت شناسایی اصالت و تأیید هویت، همگی کد رهگیری و هولوگرام دارند.

کلید واژه ها: موارد مندرج در گواهینامه ها اصالت گواهینامه رهگیری گواهینامه

چه نوع گواهینامه‌هایی از سوی مرکز آموزش‌های عالی و تخصصی صادر می‌شود؟

به طور کلی دو نوع گواهینامه در مرکز آموزش‌های عالی و تخصصی صادر می‌گردند.

۱- گواهینامه‌های صادر شده از سوی مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه تهران، برای دوره‌های بلند مدت (بالای ۲۰ ساعت)

۲- گواهی نامه‌های شرکت در دوره یا به اتمام رساندن موفقیت آمیز دوره برای دوره‌های کوتاه مدت (زیر ۲۰ ساعت) که مستقیماً توسط دفتر آموزش‌های عالی تخصصی پردیس دانشکده‌های فنی صادر می‌گردد.

متقاضیان برگزاری دوره‌های آزاد کوتاه مدت عموماً نوع دوم گواهینامه‌ها را به دلیل سریع‌تر بودن فرایند صدور انتخاب می‌نمایند. نوع اول گواهینامه‌ها به دلیل نیاز به دریافت تاییدیه های متفاوت نیاز به فعالیت اداری گسترده‌تر و زمان طولانی‌تر دارند.

کلید واژه ها: گواهینامه گواهی شرکت در دو گواهی پایان موفقیت آمیز دو

دوره آموزشی من به پایان رسیده و من همه کلاس‌ها را با موفقیت به پایان رسانده‌ام. گواهی پایان دوره من چگونه و چه زمانی به دست من خواهد رسید.

اولیت مرکز آموزش‌های عالی و تخصصی تهیه گواهینامه‌ها در اسرع وقت و بلافاصله بعد از پایان دوره است. با این وجود برخی رویه‌های اداری ممکن است این زمان را با تأخیر مواجه نمایند. از این رو ما مدت زمان دو هفته را بعد از پایان دوره برای تهیه و تأیید گواهینامه‌ها در نظر گرفته‌ایم. در اکثر مواقع زودتر از دو هفته ما به دانش پذیران اطلاع می‌دهیم که گواهینامه آنها آماده است و می‌توانند برای دریافت آن به دفتر آموزش‌های عالی تخصصی مراجعه نمایند.

برای آن دسته از دانش پذیرانی که امکان حضور در دفتر را به دلیل بعد مسافت و یا.. ندارند امکان ارسال گواهینامه با پست پیشتاز نیز ممکن است. توجه داشته باشید که ارسال پستی مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌باشد.

کلید واژه ها: گواهی نامه ارسال گواهی نامه دریافت گواهی نامه

گواهینامه پایان دوره توسط کدام سازمان صادر می‌شود و آیا قابل ترجمه رسمی نیز می‌باشد؟ ‌‌‌‌‌

گواهینامه پایان دوره توسط مرکز آموزش‌های آزاد حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تهران به دو زبان فارسی و انگلیسی همراه با ریز نمرات تأیید شده صادر می‌شود.

مدارک رسمی دو زبانه برای ارائه به مؤسسات بین المللی نیازی به ترجمه ندارند. 

کلید واژه ها: ترجمه گواهینامه

آیا با استفاده از گواهینامه‌های دوره‌های MBA و DBA می‌توان در دوره‌های رسمی ادامه تحصیل داد؟ ‌‌‌‌‌‌

دوره‌های MBA کوتاه مدت و DBA یک ساله مرکز آموزش‌های عالی تخصصی جز آموزش‌های آزاد غیر رسمی محسوب می‌شوند. ورود به این دوره‌ها خارج از ساز و کارهای رسمی سازمان سنجش و وزارت علوم است. دانش پذیران این دوره‌ها شماره دانشجویی دریافت نمی‌کنند و عملاً بر این اساس ادامه تحصیل آنها در مدارج بالاتر در آموزش‌های رسمی وزارت علوم مقدور نمی‌باشد.

کلید واژه ها: آموزش رسمی ادامه تحصیل

آیا گواهینامه‌های دوره‌های MBA و DBA دانشکده فنی ارزش استخدامی دارد؟ ‌

همانطور که در پاسخ به سوالات قبلی شرح داده شد، از آنجایی که پذیرش در دوره‌های MBA و DBA دانشکده فنی (و همه مؤسسات وابسته به دانشگاه تهران) خارج از ساز و کار وزارت علوم و سازمان سنجش است، جز دوره‌های رسمی وزارت علوم قلمداد نمی‌شوند. بنابراین برای آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که برای آنها مدارک رسمی وزارت علوم مورد نیاز است، گواهینامه این دوره‌ها قابل ارائه نمی‌باشد. با این وجود برخی شرکت‌ها چنین محدودیتی قائل نمی‌باشند و این گواهینامه‌ها را نیز ارزشیابی می‌نمایند. بنابراین بهتر است این سوال از موسسه و یا شرکت مد نظر پرسیده شود تا جواب دقیق‌تر حاصل شود.

کلید واژه ها: اعتبار گواهی نامه استخدام ارتقا ترفیع

در صورتی که من در دوره‌های قبلی مرکز شرکت کرده باشم و به هر دلیل نتوانسته باشم نمره درس (یا درس‌هایی) را از مجموع دروس دوره کسب کنم چطور می‌توانم دوره را به سرانجام رسانده و گواهینامه دریافت نمایم؟

نگران نباشید! دانش پذیران ممکن است به دلایل مختلف نتوانند یکی یا چند درس از کل دوره را با موفقیت به پایان برسانند. در چنین شرایطی مطابق با اعلام دانش پذیر و بررسی سوابق، دانش پذیر می‌تواند در همان کلاس در دوره‌های بعدی و یا دروس معادل در دوره‌های بعدی شرکت نموده و در صورت اخذ نمره قبولی عملکرد آن درس برای ایشان ثبت خواهد شد. توجه داشته باشید که ثبت نام مجدد در یک درس همراه با پرداخت شهریه تک درس می‌باشد.

کلید واژه ها: تک درس فارغ التحصیلی

در صورت نیاز به ترجمه مدرک برای ارائه به مؤسسات بین المللی چه اقداماتی باید صورت پذیرد؟

مدارک جدید صادر شده از سوی مرکز آموزش‌های عالی تخصصی همگی دو زبانه بوده و اعتبار آنها به صدور از دانشگاه تهران است. برای این مدارک شما به هیچ عنوان نیازی به ترجمه برای ارائه به مؤسسات بین المللی نخواهید داشت.

در صورتی که شما از فارغ التحصیلان سابق مرکز هستید و مدرک شما تنها به زبان فارسی صادر شده است می‌توانید با مراجعه به دفتر مرکز و پرداخت هزینه نسبت به ترجمه رسمی مدرک با مهر و امضای انگلیسی در سربرگ دانشگاه تهران اقذام فرمائید. بدیهی است که ترجمه انگلیسی مدرک صادر شده از سوی دفتر آموزش‌های عالی تخصصی مستقیماً قابل ارائه به مؤسسات بین المللی خواهد بود.

کلید واژه ها: ترجمه مدرک