MBA عمومی (General MBA Certificate)

دوره MBA کوتاه مدت بدون گرایش (عمومی - General) شامل ۲۲۰ ساعت آموزش عمومی و تخصصی می‌باشد. برای شرکت در این دوره می‌بایست دوره کارشناسی رسمی (یا معادل آن در آموزش‌های کلاسیک دانشگاهی یا فعالیت‌های شغلی) را با موفقیت به اتمام رسانده باشید.

در جدول زیر دروس عمومی و اختصاصی این دوره به همراه مباحث مطرح شده در هر درس گرداوری شده است. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید.

 

 

چرا دوره MBA دانشکده فنی دانشگاه تهران؟ آنچه در دوره MBA عمومی می‌آموزید… مزایای شرکت در دوره
  • بهره‌مندی از ترکیب منحصر به فرد مدرسین برتر دانشگاه تهران و صنعت و بازار
  • یادگیری قواعد کسب و کار همراه بواسطه کسب مهارت‌های عملی همراه و آموزش‌های نظری
  • موفقیت و توسعه در کسب و کار فعلی و دستیابی به موقعیت‌های شغلی برتر
  • گسترش ارتباطات شغلی و شبکه کسب و کار
  • مدیریت منابع انسانی در کسب‌و‌کار
  • مبانی و طراحی سازمان و مدیریت تحول سازمانی
  • تحلیل محیط اقتصادی کسب و کار
  • اصول و فنون مذاکره جلسات
  • بهره مندی از تجارب برترین اساتید دانشگاه تهران و حوزه کسب و کار
  • آموزش و یادگیری بر اساس استانداردهای روز دنیا
  • ایجاد ارتباط مؤثر با سایر دانش پذیران و اساتید
  • دریافت گواهینامه معتبر دانشگاه تهران

 


نمایش ۱ تا ۱۰ مورد از کل ۱۳ مورد.
ردیفعنوان فارسی درسعنوان انگلیسی درستعداد ساعات تدریسسرفصل هاروش ارزیابی
دروس
1مدیریت منابع انسانی در کسب‌و‌کارHuman Recourse Management18• اهداف و برنامه های مدیریت منابع انسانی • اصول ایجاد واحدهای منابع انسانی • فرایند استخدام و تدارک نیرو • تجزیه و تحلیل شغل • مفاهیم اساسی در برنامه ریزی منابع انسانی • آشنایی با نظام پرداخت و کارکردهای آن • انواع فنون پرداخت به کارکنان • مروری به نظریه های دستمزد • روش های آموزش کارکنان • توسعه مسیر شغلی برای کارکنان • ارزیابی عملکرد کارکنانپرروژه یا امتحان
2مدیریت تحولChange management18مفهوم تحول و جایگاه آن در سازمان ها ارتباط مدیریت تحول با فرهنگ سازمانی ویژگی ها و کارکرد تیم تحول در سازمان بررسی انواع مدل های مدیریت تحولپرروژه یا امتحان
3مبانی و طراحی سازمانorganizational theory and design18تعریف مدیریت و سطوح مدیریت تعریف سازمان و ساختار سازمانی شاخص های ساختار سازمانی فرهنگ سازمان و مدیریت تعارضات در سازمان اصول و روش های تصمیم گیری انواع تئوری های سازمانی تفاوت های مدیریت و رهبریپرروژه یا امتحان
4تحلیل محیط اقتصادی کسب و کارThe Economic Environment of Business18تعریف اقتصاد مدیریت مبانی عرضه و تقاضا تقاضای فردی و بازار تولید و هزینه های تولید محاسبه سود بنگاه های اقتصادی ساختار بازار ارکان اقتصاد کاملپرروژه یا امتحان
5قوانین و مقررات تجارت و کارCommercial Law18تعریف و جایگاه حقوق تجارت منابع حقوقی تجارت ثبت شرکت ها و قوانین مرتبط جایگاه و اهمیت اسناد تجاری بررسی انواع مالکیت شرکتی بررسی ادغام، انحلال و ورشکستگی جایگاه قوانین کار در سازمانپرروژه یا امتحان
6اصول حسابداری برای مدیرانPrinciples of Accounting22مفاهیم و استانداردهای حسابداری فرآیند حسابداری برسی معادله حسابداری و انواع دفاتر مفاهیم حسابداری بهای تمام شده تجزیه و تحلیل نسبت ها صورتهای مالیپرروژه یا امتحان
7استراتژی و روشهای برنامه‌ریزی استراتژیکStrategic Management and Planning18• نگاهی به فرایند مدیریت استراتژیک و مراحل مختلف آن • آشنایی با مفهوم صنعت و تجزیه و تحلیل آن • آشنایی با نیروهای رقابتی موجود در محیط صنعت • چگونگی رقابت با رقبا در محیط صنعت • آشنایی با مفهوم مزیت رقابتی و چگونگی شناسایی آن • آشنایی با تحلیل SWOT (شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها برای کسب و کار) • آشنایی با مفهوم جایگاه یابی در محیط رقابتی • آشنایی با مفهوم و انواع استراتژی های رقابتی • مدل ترکیبی فیلیپس چارچوب مدل هفت اس مکنزی استراتژی سهام دارایی، استراتژی اقیانوس قرمز و آبیپرروژه یا امتحان
8کارآفرینیEntrepreneurship18• کارآفرینی • خلاقیت، نوآوری و ایده‌یابی مفهوم نوآوری و خلاقیت و ایده و فرصت منابع کشف ایده و فرصت، تکنیک های خلاقیت • شناسایی و ارزیابی فرصت‌های کارآفرینیپرروژه یا امتحان
9تحلیل مالی و اقتصادی طرح‌های سرمایه گذاریFinancial and Economic Analysis for Investment Projects18مروری بر ساختار و نحوه تهیه صورت های مالی؛ آشنایی با منابع مورد نیاز تحلیل گری مالی؛ آشنایی با انواع روش های تحلیل گری مالی؛ آشنایی با انواع معیار های تحلیل گری مالی؛ مفهوم مدیریت مالی و وظایف و کارکردهای آن و زمینه های علمی و تجربی مورد نیاز بودجه بندی سرمایه ای ارزش زمانی پول(ارزش فعلی و آتی پول) آشنایی با طبقه بندی و تحلیل هزینه ها برنامه ریزی سود و تحلیل نقطه سر به سرپرروژه یا امتحان