DBA مدیریت دانش (Knowledge Management DBA Certificate)

‌‌‌‌‌‌‌دوره DBA مدیریت دانش شامل ۳۵۰ ساعت آموزش تخصصی در قالب ۲۳ درس پایه و تخصصی می‌باشد. برای شرکت در این دوره می‌بایست دوره MBA (یا معادل آن در آموزش‌های کلاسیک دانشگاهی یا فعالیت‌های شغلی) را با موفقیت به اتمام رسانده باشید.

در جدول زیر دروس عمومی و اختصاصی این دوره به همراه مباحث مطرح شده در هر درس گردآوری شده است. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید.

 

 

 

چرا دوره DBA دانشکده فنی دانشگاه تهران؟ آنچه در دوره DBA با گرایش مدیریت دانش می‌آموزید… مزایای شرکت در دوره
  • بهره‌مندی از ترکیب منحصر به فرد مدرسین برتر دانشگاه تهران و صنعت و بازار
  • یادگیری قواعد کسب و کار همراه بواسطه کسب مهارت‌های عملی همراه و آموزش‌های نظری
  • موفقیت و توسعه در کسب و کار فعلی و دستیابی به موقعیت‌های شغلی برتر
  • گسترش ارتباطات شغلی و شبکه کسب و کار
  • استراتژی چیست؟
    کارگاه کشتی شکسته
    هم افزایی استراتژی مدل‌های مفهومی مدیریت دانش

  • مدل‌های کاربردی مدیریت دانش
    نحوه انتخاب بهترین مدل متناسب با شرایط سازمان
    مکانیزم‌های اجرایی و مراحل استقرار مدیریت دانش

     

  • بهره مندی از تجارب برترین اساتید دانشگاه تهران و حوزه کسب و کار
  • آموزش و یادگیری بر اساس استانداردهای روز دنیا
  • ایجاد ارتباط مؤثر با سایر دانش پذیران و اساتید
  • دریافت گواهینامه معتبر دانشگاه تهران

ردیفعنوان فارسی درسعنوان انگلیسی درستعداد ساعات تدریسسرفصل ها
---350-
9مفاهیم مدیریت نوآوریInnovation Management Concepts and principles16آشنایی با مفاهیم خلاقیت، ایده‌یابی، نوآوری و کارآفرینی معمای خلاقیت تیم و مزایای کار تیمی تکنیک‌های خلاقیت تشکیل تیم و برگزاری بازی تیمی بررسی دلایل موفقیت و عدم موفقیت تیم‌ها شناسایی فرصت و بهره‌برداری از فرصت‌ها روش‌های ایده‌یابی به همراه مثال از دنیای کسب‌وکار
17مدیریت دانش و تجربیات مشتریانCostumer knowledge and experience management8از مدیریت ارتباط با مشتریان تا مدیریت دانش مشتریان جریان‌های دانش در فرآیند ایجاد پروفایل‌های مشتریان ممیزی دانش مشتریان کاربردهای دانش مشتریان و انواع آن تفاوت بین CRM، KM و CKM موردکاوی شرکت‌های بزرگ دنیا
1پازل استراتژیPuzzle Strategy20استراتژی چیست؟ کارگاه کشتی شکسته هم افزایی استراتژی دیدگاه جامع نگری می خواهید چه کاره شوید؟ خلق ذهنی آینده استراتژی اقیانوس آبی جایگاه استراتژی مزیت رقابتی خلاقیت و نوآوری در استراتژی جمع سپاری مأموریت چیست؟ تدوین بیانیه مآموریت خدعه در استراتژی فضای رقابتی استراتژی رقابتی پورتر نگاه گری همل
14ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش (1)Knowledge management tools and techniques(1)16انجمن‌های خبرگی و فضاهای تعاملی داستان‌سرایی سازمانی مستندسازی تجارب خبرگان
16فناوری‌های مدیریت دانش و نوآوریKnowledge management and Innovation technologies10تجزیه و تحلیل و نیازسنجی از منظر فناوی اطلاعات مدیریت محتوا سیستم‌های تعاملی مدیریت دانش تحلیل و طراحی شبکه اجتماعی سازمانی (ESN)
8مفاهیم مدیریت دانشKnowledge Management Concepts and principles16تعاریف و مفاهیم دانش و مدیریت دانش تاریخچه مدیریت دانش دانش سازمانی و دانش شخصی و انواع و ابعاد آن چرا مدیریت دانش؟ اثرات و دستاوردهای مدیریت دانش در سطح ملی و بین‌المللی(موردکاوی) مدل‌های مفهومی مدیریت دانش مدل‌های کاربردی مدیریت دانش نحوه انتخاب بهترین مدل متناسب با شرایط سازمان مکانیزم‌های اجرایی و مراحل استقرار مدیریت دانش نقش عوامل فرهنگی و فناوری در مدیریت دانش آشنایی با مدل‌های بلوغ مدیریت دانش، سطوح و معیارهای هر مدل روش انتخاب مدل بلوغ مدیریت دانش متناسب با شرایط سازمان ارزیابی بلوغ مدیریت دانش مبتنی بر اساس مدل APO ارزیابی بلوغ مدیریت دانش مبتنی بر اساس مدل APQC ارزیابی بلوغ مدیریت دانش مبتنی بر اساس مدل KMMM روش تدوین نقشه راه مدیریت دانش با بهره‌گیری از خروجی ارزیابی بلوغ مدیریت دانش
21رویکردهای نوین به رهبری و رهبری دانش‌محورKnowledge Driven Leadership16رهبری موقعیتی توسعه مهارت‌های رهبری در سازمان سازوکارهای توانمندسازی مربیگری
7ساختار سازمانیOrganizational structure20سازمان چیست؟ ساختار سازمانی چیست؟ چرا به ساختار سازمانی احتیاج داریم. ابعاد ساختار سازمانی ابعاد محتوی سازمان ابعاد ساختاری سازمان رسمی بودن یا غیر رسمی تمرکز یا عدم تمرکز سازمانی نسبت های سازمانی اثر محیط بر ساختار سازمانی اثر استراتژی بر ساختارسازمانی اثر فناوری بر ساختار سازمانی انواع دسته بندی ساختار سازمانی مزایا و معایب ساختار های وظیفه ای مزایا و معایب ساختار های بخشی مزایا و معایب ساختار های ماتریسی
4اجرای استراتژیImplementation of Strategy20طراحی نقشه استراتژی معرفی مدل الماس استراتژی مراوده استراتژیک چیست؟ کارت متوازن فردی مشاغل استراتژیک استراتژی منابع انسانی استراتژی فناوری اطلاعات 1 استراتژی فناوری اطلاعات 2
5رفتار سازمانیOrganizational Behavior20مبانی رفتار و شخصیت ارزشها در محیط کار ادراک و خطاهای ادراکی نگرش شغلی و رضایت شغلی نظریه های انگیزشی کاربردهای نظریه های انگیزشی 1 کاربرد نظریه های انگیزشی 2 هوش هیجانی تیم ها و گروه های کاری Manage up سبک رهبری و قدرت تعارض و مذاکره فرهنگ سازمانی
11مدیریت تغییر و فرهنگ دانش‌محورChange management and knowledge-driven culture8مبانی مدیریت تغییر مدل های مدیریت تغییر نقش فرهنگ سازمانی در ايجاد تغييرات و مديريت آن در سازمان
22مدیریت دانش در استانداردهای جهانیKnowledge management in standards12مدل تعالی سازمانی سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO 30401) (ISO 9001-2015) سازمان دانشی برتر Most Admired Knowledge Enterprise (MAKE) پیکره دانش مدیریت پروژه Project Management Body of Knowledge (PMBOK)
12مدیریت دانش استراتژیکStrategic knowledge management10مدیریت استراتژیک برنامه‌ریزی راهبردی مدیریت دانش و تحلیل شکاف دانشی سرمایه‌های فکری در سازمان ( مختصات و رویکرد توسعه) ایجاد نهاد مدیریت دانش در سازمان ( از همگام‌سازی مدیران تا توانمندسازی راهبران دانشی) توسعه دانشگاه‌های سازمانی و خلق ارزش از دانش مدیریت مالکیت فکری سازمان یادگیرنده و عوامل تسهیلگر یادگیری طراحی ساختار راهبری مدیریت دانش
20ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش (2)Knowledge management tools and techniques(2)16مدیریت دانش پروژه جانشین‌پروری کافه دانش نقشه دانش تحلیل شکاف دانشی
23باز طراحی فرآیندهای کسب‌و‌کار با رویکرد مدیریت دانشKnowledge-Driven BPR10مدیریت فرایندهای کسب و کار طراحی فرایندهای کسب و کار و مدیریت دانش فرایندهای مدیریت دانش
3تدوین استراتژیStrategy Formulation20معرفی بوم کسب و کار (بخش 1) معرفی بوم کسب و کار (بخش 2) مفاهیم و تعاریف برنامه استراتژیک ترسیم چشم انداز تدوین ماموریت و اصول ارزشی عوامل کلیدی موفقیت تحلیل محیط کلان تحلیل محیط صنعت تحلیل عوامل درونی تحلیل محیط آینده (مگاترندها) تحلیل ذی نفعان نسل z تدوین استراتژی کلان 1 تدوین استراتژی کلان 2 طراحی کارت امتیازی متوازن
19داده کاوی و کاربردهای آنData Mining16مفاهیم اولیه مروری بر Pattern Discovery دسته بندی روشهای داده کاوی مفهوم Clustering و الگوریتم­های آن مفهوم Classification و الگوریتم­های آن مفهوم Association Rules و الگوریتم­های آن مفاهیم یادگیری، دسته بندی و رگرسیون استخراج خصیصه و روش‌های انتخاب آن یادگیری هدایت نشده: خوشه بندی یادگیری هدایت نشده: قوانین وابستگی یادگیری هدایت شده: درخت‌های تصمیم، الگوریتم‌های یادگیرنده قانون و هیبریدهای آنها یادگیری هدایت شده: ماشین‌های بردار پشتیبانی
6منابع انسانیHuman resource20مفاهیم مدل شایستگی طراحی مدل شایستگی کانون های ارزیابی و توسعه برنامه های توسعه فردی (IDP) بلوغ فرایند کارمندیابی بلوغ فرایند توسعه کارکنان بلوغ فرایند پاداش و قدردانی بلوغ فرایند سیستمهای اطلاعات منابع انسانی بلوغ فرایند مدیریت عملکرد کارکنان
18هوش تجاری و نقش آن در اثربخشی مدیریت دانشBusiness Intelligence16مفاهیم پایه هوش تجاری (BI) سنجش آمادگی هوش تجاری (BI readiness) مدیریت پروژه هوش تجاری نقش هوش تجاری در مدیریت دانش
13مدیریت سرمایه‌های فکریIntellectual capital management16مفهوم و تعاریف سرمایه فکری اجزای تشکیل‌دهنده سرمایه فکری نقش سرمایه‌های فکری بر کسب مزیت رقابتی برای سازمان روش‌های جدید برای مدیریت سرمایه فکری یادگیری سازمانی اصول بنیادین سازمان‌های یادگیرنده نقش رهبری و مدیریت در سازمان‌های یادگیرنده موانع و مسائل پیش‌رو در تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده روش‌های توسعه کارتیمی موردکاوی
2اصول و مفاهیم مدیریت پروژهPrinciple of Project Management20موسسه های مدیریت پروژه دنیا استقرار مدیریت پروژه در سازمان ویژگی های پروژه پروژه چیست؟ مدیریت پروژه چیست؟ شایستگی مدیران پروژه طرح چیست؟ مقایسه طرح و پروژه تعریف طرح مطالعه موردی هواپیمای کنکورد سبد چیست؟ نظام چند وجهی رهنمود پروژه النا اصل اول: پشتیبانی استراتژی سازمان اصل دوم: همسویی با حاکمیت سبد اصل سوم: ایجاد جوابگویی اصل چهارم: بهینه سازی دانش اصل پنجم: راهبری و مدیریت اقلام قابل تحویل اصل ششم: راهبری و مدیریت مرحله به مرحله اصل هفتم: راهبری و مدیریت موارد خاص اصل هشتم: برنامه پذیری پروژه بکارگیری اصول مدیریت پروژه
15خلاقیت و نوآوری در سازمانCreativity and Innovation in organization16نوآورسازي سازمان تکنیک های شکار ایده نوآوری باز
10مدیریت دانش فردیPersonal knowledge management8نوآوری فردی دانش‌نویسی و استخراج انواع دانش شخصی و تعاملات دانشی در سازمان، ابزارها و روش‌ها مدیریت دانش شخصی توسعه مهارت های یادگیری فردی تکنیک‌های تصمیم گیری و حل مسئله گزارش نویسی
نمایش ۱ تا ۲۴ مورد از کل ۲۴ مورد.