DBA فناوری اطلاعات (Information Technology DBA Certificate)

دوره DBA فناوری اطلاعات (Information Technology DBA)

دوره DBA یک ساله فناوری اطلاعات (Information Technology Management) شامل ۳۰۰ ساعت آموزش تخصصی در قالب ۱۴ درس پایه (۲۲۸ ساعت) و ۴ درس تخصصی (۷۲ ساعت) می‌باشد. برای شرکت در این دوره می‌بایست دوره MBA (یا معادل آن در آموزش‌های کلاسیک دانشگاهی یا فعالیت‌های شغلی) را با موفقیت به اتمام رسانده باشید.

در جدول زیر دروس عمومی و اختصاصی این دوره به همراه مباحث مطرح شده در هر درس گرداوری شده است. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید.

 

 

چرا دوره DBA دانشکده فنی دانشگاه تهران؟ آنچه در دوره DBA فناوری اطلاعات می‌آموزید… مزایای شرکت در دوره
  • بهره‌مندی از ترکیب منحصر به فرد مدرسین برتر دانشگاه تهران و صنعت و بازار
  • یادگیری قواعد کسب و کار همراه بواسطه کسب مهارت‌های عملی همراه و آموزش‌های نظری
  • موفقیت و توسعه در کسب و کار فعلی و دستیابی به موقعیت‌های شغلی برتر
  • گسترش ارتباطات شغلی و شبکه کسب و کار
  • آشنایی با اطلاعات و امنیت اطلاعات، نقش امنیت اطلاعات در سازمان‌ها، ضرورت ایجاد امنیت در سیستم‌های کامپیوتری، استانداردهای مدیریتی ارائه شده در خصوص امنیت اطلاعات،
  • شناخت نقشه فرایندی چابک، آشنایی با تکنیک‌های کاربردی مدیریت پروژه چابک، آشنایی با فرایند التزام مشتری و چگونگی تحویل ارزش به مشتری
  • اصول و مفاهیم رویکرد فرایندی، آشنایی با مدیریت فرایندهای کسب و کار – BPM، استانداردهای مدل‌سازی فرایندهای کسب و کار، کاربرد Case-Tools در مدیریت فرایندهای کسب و کار، سیستم مدیریت فرایندهای کسب و کار
  • آشنایی با مفاهیم پایه معماری سازمانی، درک رابطه عملیاتی بین معمار سازمان و مهندس سازمان، آشنایی با چارچوب‌های اصلی معماری سازمانی، آشنایی با زبان معماری سازمان، تسلط بر چرخه پیاده سازی معماری سازمان، اصول طراحی سازمان و چارت سازمانی
  • آموزش و یادگیری بر اساس استانداردهای روز دنیا
  • ایجاد ارتباط مؤثر با سایر دانش پذیران و اساتید
  • دریافت گواهینامه معتبر دانشگاه تهران

ردیفعنوان فارسی درسعنوان انگلیسی درستعداد ساعات تدریسسرفصل هاروش ارزیابی
دروس تخصصی گرایش فناوری اطلاعات
4آینده‌پژوهیFutures Studies18تعریف‌های آینده‌پژوهی، عناصر اصلی سازمان آینده‌نگر، روش‌های آینده‌پژوهی و قواعد ترکیب آنها، آینده‌پژوهی در سازمان چگونه آغاز می‌شود؟ اصول اجرای موفق آینده‌پژوهی در سازمان، معرفی مکاتب آینده پژوهی، کاربرد آینده پژوهی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها، آشنایی و بکارگیری تکنیک های آینده پژوهی نظیر سناریونگاری؛ روش دلفی؛ تحلیل روند؛ تحلیل تاثیر متقاطع؛ره نگاشتپروژه
2اصول تجارت الکترونیکPrinciples of e-commerce18مزایا و معایب تجارت الکترونیک، زیرساخت های تجارت الکترونیک، مدل های تجارت الکترونیک، موانع و مشکلات کسب و کارهای اینترنتی، پرداخت الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی، مقررات و اصطلاحات بازرگانی دیجیتالپروژه
11بازرگانی و تجارت بین المللInternational Commerce24کلیات تجارت بین الملل، مکاتبات و قراردادهای بازرگانی، سیستم طبقه بندی کالا-H.S ، نحوه ثبت سفارش الکترونیکی کالا، روش های پرداخت خارجی و اعتبارات اسنادی، نحوه گشایش اعتبار LC، تامین مالی بین المللی، آشنایی با اصول حمل و نقل بین المللی، انواع بیمه و بیمه نامه باربری و کلوزهای بیمه + بازرسی + استاندارد، آشنایی با اسناد بازرگانی خارجی و الزامات آن، امورگمرکی و مراحل واردات و صادراتپروژه
7برندینگ (مدیریت برند)Brand management12تعربف برند و جایگاه برند در کسب و کار، مفهوم هویت برند و نقش برند در انتقال ارزش های سازمان، بررسی المان های تاثیر گذار در ارزش برند، نام گذاری و جایگاه سازی برند، برنامه برندسازی و مدیریت برندپروژه
12تجزیه و تحلیل اقتصاد کلانMacro Economics24همکاری و موافقت های فرا ملی، بازار جهانی ارز، تعیین نرخ برابری ارزش، راهبرد داد و ستد بین المللی، ارزیابی و انتخاب کشور و راهبرد های صادرات واردات، سرمایه گذاری مستقیم، راهبردهای مشارکتی، مدیریت عملیات بین المللی بازار یابی جهانی، عملکردهای مالی چند ملیتیپروژه
9تحلیل کسب و کارBusiness Analysis12جایگاه و مفهوم تحلیل کسب و کار در سازمان های، بررسی استانداردهای حوزه تحلیل کسب و کار، تحلیل ذینفعان و جمع آوری الزامات، انواع تکنیک های مدل سازی، تکنیک های حل مسئله و رسیدن به راه حل های بهینهپروژه
نمایش ۱ تا ۱۰ مورد از کل ۲۲ مورد.