DBA فناوری اطلاعات (Information Technology DBA Certificate)

دوره DBA فناوری اطلاعات (Information Technology DBA)

دوره DBA یک ساله فناوری اطلاعات (Information Technology Management) شامل ۳۰۰ ساعت آموزش تخصصی در قالب ۱۴ درس پایه (۲۲۸ ساعت) و ۴ درس تخصصی (۷۲ ساعت) می‌باشد. برای شرکت در این دوره می‌بایست دوره MBA (یا معادل آن در آموزش‌های کلاسیک دانشگاهی یا فعالیت‌های شغلی) را با موفقیت به اتمام رسانده باشید.

در جدول زیر دروس عمومی و اختصاصی این دوره به همراه مباحث مطرح شده در هر درس گرداوری شده است. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید.

 

 

چرا دوره DBA دانشکده فنی دانشگاه تهران؟ آنچه در دوره DBA فناوری اطلاعات می‌آموزید… مزایای شرکت در دوره
  • بهره‌مندی از ترکیب منحصر به فرد مدرسین برتر دانشگاه تهران و صنعت و بازار
  • یادگیری قواعد کسب و کار همراه بواسطه کسب مهارت‌های عملی همراه و آموزش‌های نظری
  • موفقیت و توسعه در کسب و کار فعلی و دستیابی به موقعیت‌های شغلی برتر
  • گسترش ارتباطات شغلی و شبکه کسب و کار
  • آشنایی با اطلاعات و امنیت اطلاعات، نقش امنیت اطلاعات در سازمان‌ها، ضرورت ایجاد امنیت در سیستم‌های کامپیوتری، استانداردهای مدیریتی ارائه شده در خصوص امنیت اطلاعات،
  • شناخت نقشه فرایندی چابک، آشنایی با تکنیک‌های کاربردی مدیریت پروژه چابک، آشنایی با فرایند التزام مشتری و چگونگی تحویل ارزش به مشتری
  • اصول و مفاهیم رویکرد فرایندی، آشنایی با مدیریت فرایندهای کسب و کار – BPM، استانداردهای مدل‌سازی فرایندهای کسب و کار، کاربرد Case-Tools در مدیریت فرایندهای کسب و کار، سیستم مدیریت فرایندهای کسب و کار
  • آشنایی با مفاهیم پایه معماری سازمانی، درک رابطه عملیاتی بین معمار سازمان و مهندس سازمان، آشنایی با چارچوب‌های اصلی معماری سازمانی، آشنایی با زبان معماری سازمان، تسلط بر چرخه پیاده سازی معماری سازمان، اصول طراحی سازمان و چارت سازمانی
  • آموزش و یادگیری بر اساس استانداردهای روز دنیا
  • ایجاد ارتباط مؤثر با سایر دانش پذیران و اساتید
  • دریافت گواهینامه معتبر دانشگاه تهران


نمایش ۱ تا ۱۰ مورد از کل ۲۲ مورد.
ردیفعنوان فارسی درسعنوان انگلیسی درستعداد ساعات تدریسسرفصل هاروش ارزیابی
1تحول دیجیتالDigital Transformation18ارتباط بین تکنولوژی و تغییرات درون کسب و کار، بررسی روندهای دیجیتال از گذشته تا آینده، اهمیت و جایگاه دیجیتال برای مدیران، نحوه استقرار و ارزیابی موفقیت آمیز پروژه تحول دیجیتال در سازمان، بررسی چهارمین عصر انقلاب در صنایعپروژه
2خلاقیت و تفکر کارآفرینانه رهبرانEntrepreneurial Leadership18آمادگی و تصمیم راسخ برای ورود به دنیای کسب‌وکار شناسایی و ارزیابی فرصت‌های کارآفرینی منابع کشف ایده و فرصت، تکنیک های خلاقیت مفهوم نوآوری و خلاقیت و ایده و فرصت اصول و چالش های رهبری کارآفرینانه خلاقیت، نوآوری و ایده‌یابیپروژه
3دانش و مهارت‌های نوین رهبریPrinciples of Leadership18تعریف و ماهیت رهبری، خصوصیات رهبران، تشریح تفاوت رهبری با مدیریت، شناسایی منابع قدرت رهبران، اثر بخشی رهبری و قدرت رهبران، تجزیه و تحلیل نظریه های شخصیتی ، رفتاری و اقتضایی رهبران، تشریح مهارتهای نوین رهبری،  شیوه کاربرد شایستگی های متمایز برای رهبری در سازمان، چالش های رهبران در عصر نوینپروژه
4آینده‌پژوهیFutures Studies18تعریف‌های آینده‌پژوهی، عناصر اصلی سازمان آینده‌نگر، روش‌های آینده‌پژوهی و قواعد ترکیب آنها، آینده‌پژوهی در سازمان چگونه آغاز می‌شود؟ اصول اجرای موفق آینده‌پژوهی در سازمان، معرفی مکاتب آینده پژوهی، کاربرد آینده پژوهی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها، آشنایی و بکارگیری تکنیک های آینده پژوهی نظیر سناریونگاری؛ روش دلفی؛ تحلیل روند؛ تحلیل تاثیر متقاطع؛ره نگاشتپروژه
5تفکر استراتژیک و سیستمیStrategical Thinking12پایه های اصلی تفکر استراتژیک، مدل های ذهنی و تصمیم گیری مدیریتی و استراتژیک، تعریف و تفاوت استراتژی و تاکتیک، تفاوت ها و تشابه های تفکر استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک، تعریف سیستم و جایگاه نگاه سیستمی، لزوم و اهمیت تفکر سیستمی در تصمیم گیری مدیرانپروژه
6ملاقات با رهبران و کارآفرینانSeminar on leadership lessons learned12بررسی تجارب کارآفرینان موفق کشور، بررسی افق پیش روی فضای کسب و کار ایران، رمزو رموز رقابت پایدار در کشورپروژه
7برندینگ (مدیریت برند)Brand management12تعربف برند و جایگاه برند در کسب و کار، مفهوم هویت برند و نقش برند در انتقال ارزش های سازمان، بررسی المان های تاثیر گذار در ارزش برند، نام گذاری و جایگاه سازی برند، برنامه برندسازی و مدیریت برندپروژه
8هوش کسب و کارBusiness Intelligence18مفاهیم پایه هوش تجاری و تحلیل داده ها، نقش هوشمندی کسب و کار در کلان داده ها، کاربردهای راه حل های فناوری اطلاعات در مدیریت کسب و کار و مدیریت دانش، سنجش آمادگی هوش تجاری، مفاهیم پایه پایگاه داده تحلیلی Data Warehousing، مدیریت عملکرد کسب و کار و شاخص‌های کلیدی عملکردپروژه
9تحلیل کسب و کارBusiness Analysis12جایگاه و مفهوم تحلیل کسب و کار در سازمان های، بررسی استانداردهای حوزه تحلیل کسب و کار، تحلیل ذینفعان و جمع آوری الزامات، انواع تکنیک های مدل سازی، تکنیک های حل مسئله و رسیدن به راه حل های بهینهپروژه
10مدیریت بحران و تداوم کسب و کارCrisis and Business Continuity Management18مفهوم بحران در کسب و کار و مطالعه موردی برخی از بحران ها، جایگاه مدیریت تداوم کسب و کار در پاسخ به بحران ها، معرفی و بررسی استانداردهای حوزه تداوم کسب و کار، چارچوب استقرار سیستم تداوم کسب و کار در سازمان، مدیریت ریسک ها و نحوه آنالیز ریسک، نحوه تحلیل اثرات بر کسب و کارپروژه